بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶
در ۱۲ ماهه سال جاری رقم خورد؛

سود یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی "واتی" 

سود یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی
سود خالص شناسایی شده گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند در مقایسه با سال گذشته حدود ۲۵ درصد افزایش داشته است.  
کد خبر : ۲۷۹۷۴۴

سود یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی

بورس‌نیوز:

شرکت گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند با سرمایه ثبت شده ۸۵۰ میلیاردتومانی و ارزش بازار ۷ هزار و ۹۸۱ میلیاردتومانی، گزارش اطلاعات و صورت‌های مالی ۱۲ماهه منتهی به آذرماه سال ۱۴۰۲ خود را در سامانه کدال ثبت کرد. این شرکت در پایان سال مالی خود توانست یک ۶۷۳ میلیارد تومان از سرمایه‌گذاری‌های خود درآمد کسب کند؛ البته حدود ۵۴ میلیارد تومان از درآمد " واتی " صرف هزینه‌های عملیاتی شد. درآمد‌های عملیاتی این شرکت نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافت و از طرفی هزینه‌های سرمایه‌گذاری این شرکت نیز با ۵۳ درصد افزایش مواجه شد.

شرکت گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند در این دوره ۱۲ماهه موفق به ثبت سود عملیاتی یک هزار و ۶۱۹ میلیاردتومانی شد که نسبت به دوره مشابه ۲۴ درصد افزایش را تجربه کرد؛ سپس با کسر هزینه‌های سال ۱۴۰۲ از سود عملیاتی، سود خالص ۱۴۰۲ شرکت گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند به دست آمد که بر اساس این محاسبه صورت‌گرفته، شرکت توانسته است در پایان سال مالی ۱۴۰۲، بالغ بر یک هزار و ۶۰۴ میلیارد تومان سود خالص شناسایی کند که در مقایسه با سال گذشته حدود ۲۵ درصد افزایش داشته است. 

سود یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی

با نگاهی دقیق‌تر به‌صورت وضعیت‌های مالی "واتی" می‌توان دریافت که شرکت با افزایش سود خالص توانسته است تا حدودی به سود انباشته خود بیفزاید. چرا که سود انباشته شرکت از یک هزار و ۸۸۲ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ به یک هزار و ۹۰۵ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده است. همچنین "واتی" موفق به تحقق یک هزار و ۸۸۸ ریال سود خالص به‌ازای هر سهم شد. 

سود یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی

در انتها در یک نمودار خلاصه شده صورت سود و زیان شرکت گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند را ملاحظه می‌فرمایید.

سود یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی

در پایان از منظر نسبت P/E به بررسی سهم "واتی" می‌پردازیم؛ P/E "واتی" در حال حاضر حدود ۵.۰۳ است و P/E گروه نیز حدود ۵.۹۴ است.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
برچسب ها :
ارسال نظر